COD SMIS: 131145.

Valoarea totală a proiectului: 2,366,599.94 lei
Valoare totală nerambursabilă: 2,319,267.94 lei
Valoarea totală a cofinanțării: 47,332 lei

Perioada de implementare: 12 August 2020 – 7 Septembrie 2022.

POT - Parteneriat, Oportunitate, Transfer de competențe

OBIECTIV

Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea aptitudinilor și competențelor profesionale practice specifice pentru 181 elevi (din care aprox. 60% din mediul rural) înmatriculați în sistemul național de învățământ (învățământ profesional – ISCED 3, nivel de calificare 3), la Colegiul Tehnic Petru Mușat din Suceava prin programe de învățare la locul de munca, în domeniile mecanică, turism și alimentație publică, comerț, estetică și igiena corpului omenesc, electromecanică, electric și fabricarea produselor din lemn, domenii din sectoare cu potențial competitiv și de specializare inteligentă, identificate conform SNC si SNCDI, în vederea inserției viitoare pe piața muncii a cel puțin 39 de elevi dintre aceștia.

OBIECTIVE SPECIFICE

OS1 – Dezvoltarea și furnizarea de servicii integrate de orientare, consiliere profesională și dezvoltare personală în sprijinul tranziției de la școală la viața activă pentru 181 de elevi, dintre care minim 136 (peste 75%) dobândesc o calificare, 39 (minim 21%) se angajează și 19 (peste 10%) își continuă studiile sau urmeaza alte cursuri de formare. Aceștia vor beneficia de activități de consiliere, orientare profesională și îndrumare cu experți competenți și cu o bogată experiență. Elevii vor fi astfel sprijiniți  să finalizeze studiile și apoi să opteze pe baza competențelor și a propriilor nevoi pentru continuarea studiilor și/sau angajare.

OS2 – Participarea la programe de învățare la locul de muncă performante, interactive și inovative și competiții profesionale pentru 181 de elevi și angajarea a minim 39 (21%) dintre aceștia ca urmare a finalizării acestora. Se urmărește efectuarea de stagii practice la angajatori din România conform planurilor de învățământ aprobate pentru 181 de elevi din domeniile Mecanică, Turism și Alimentație Publică, Comerț, Estetica și igiena corpului omenesc, Electromecanica, Electric și Fabricarea produselor din lemn, și organizarea de competiții profesionale cu premii pentru aceștia.

OS3 – Dezvoltarea de parteneriate între unitățile de învățământ și partenerii de practică / potențiali angajatori pentru susținerea și îmbunătățirea procesului educațional și în vederea facilitării accesului pe piața muncii, inclusiv prin crearea unui sistem de informare coordonată, între toate părțile implicate (elevi, părinți, angajatori, unități de învățământ). Se urmărește astfel îmbunătățirea nivelului de informare, conștientizare și înțelegere a acestora privind oportunitățile oferite în cadrul proiectului, dar și in afara lui, precum și identificarea de soluții practice, viabile, inovative de îmbunătățire permanentă a ofertei de stagii.

GRUP ȚINTĂ

Grupul țintă al proiectului va fi format din 181 elevi din clasa a X-a si a XI-a, înscriși la învățământul profesional/dual.

Din totalul de 213 elevi din clasele a X-a si a XI-a învățământ profesional, va fi selectat grupul țintă al proiectului, 181 de elevi cu domiciliul în regiunile mai puțin dezvoltate ale României, înmatriculați la Colegiul Tehnic Petru Mușat, dintre care 112 de sex feminin si 69 masculin, aproximativ 60% din mediul rural, 13 romi si 8 de tip CES.

REZULTATE

  • 181 elevi selectați;
  • 181 de subvenții acordate;
  • 4 medii de practica dotate – un atelier pentru domeniul Mecanică / un atelier pentru specializarea Ospătar (chelner), Vânzator în unități de alimentatie / un atelier pentru specializarea Bucătar / un atelier pentru specializarea Frizer-coafor-manichiurist-pedichiurist;
  • 181 de convenții-cadru încheiate între organizatorii de practică, partenerii de practică și elevii participanți;
  • 181 de elevi participanȚi la programe de formare la locul de muncă;
  • 136 elevi certificați la încetarea calității de participant;
  • 39 elevi care își găsesc un loc de munca la încetarea calității de participant;
  • un instrument de gestiune a stagiilor de practică funcțional;
  • 181 de planuri de dezvoltare individuală (personală și profesională) create;
  • 4 rapoarte de monitorizare a grupului țintă în raport cu obiectivele planurilor de dezvoltare individuală (1/semestru);
  • 181 de elevi consiliați;
  • 181 de dosare consiliere;
  • 19 elevi care urmează studii / cursuri de formare la încetarea calității de participant;
  • 72 elevi premiați la competițiile profesionale;
  • 72 de premii acordate;
  • o rețea de parteneri.
  • minim 14 parteneriate noi încheiate cu angajatori
  • două workshopuri (1/an) in județul Suceava;
  • două pachete de materiale de informare întocmit și distribuit;
  • două campanii de informare online;
  • două rapoarte de monitorizare a rezultatelor stagiilor ca urmare a îmbunătățirilor / schimbărilor aduse (1/an la sfârșit de an școlar).

ACTIVITĂȚI DESFĂȘURATE

A1. IDENTIFICAREA, RECRUTAREA ȘI MENȚINEREA GRUPULUI ȚINTĂ

A2. ORGANIZAREA ȘI DERULAREA PROGRAMELOR DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ

A3. ORGANIZAREA ȘI DERULAREA ACTIVITĂȚILOR DE CONSILIERE ȘI ORIENTARE PROFESIONALĂ

A4. ORGANIZAREA ȘI DERULAREA ACTIVITĂȚILOR DE SPRIJIN A SISTEMULUI DE ÎNVĂȚARE LA LOCUL DE MUNCĂ

A5. CREAREA ȘI CONSOLIDAREA DE PARTENERIATE RELEVANTE îN VEDEREA SPRIJINIRII GRUPULUI ȚINTĂ PENTRU TRANZIȚIA DE LA ȘCOALĂ LA VIAȚA ACTIVĂ