ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

Proiectul aprobat prin Programul Erasmus+, acțiunea cheie KA1 – 2018, cu titlul +ElectroEurocompetenţe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus+, numărul 2018-1-RO01-KA102-047652, răspunde la nevoia de formare profesională a specialistilor din domeniul electronicii, electric si al automatizărilor, nevoie identificată în unitățile școlare sucevene cu profil tehnic, corelată cu cerința de specialiști în acest domeniu pe piața forței de muncă la nivel local și național.

Inițiatorul și coordonatorul de proiect realizat în consorțiu – Asociația Școlară Suceveană pentru Educație și Dezvoltare-ASSED, a asigurat managementul administrativ, financiar și tehnic al proiectului, finanțat integral de către Comisia Europeană, pentru perioada de implementare septembrie 2018 – august 2021.

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

ElectroEurocompetențe Profesionale la elevi VET prin programul Erasmus

Scopul proiectului îl reprezintă, creșterea calității formării profesionale a elevilor VET, printr-un plus de eurocompetente tehnice și un plus de competențe personale, necesare, pentru o carieră profesională de success. Prin participarea în cele două mobilităţi de formare externă, elevii participanți și-au îmbunătăţit cunoştinţele de specialitate, abilităţile şi deprinderilor practice de lucru din domeniile tehnice, electronică şi automatizări, mecanică, electromecanică, electric. Totodată, elevii și-au îmbunătăţit competenţele de comunicare în limba engleză și spaniolă, și-au dezvoltat abilităţile de incluziune și adaptare în mediul social şi profesional, și- au îmbunătățit cunoștintele privind cultura, tradițitiile si valorile culturale ale Spaniei.

Activitățile propuse în cadrul programului de formare profesională, planificate în concordanță cu obiectivele propuse, s-au desfășurat pe o perioadă de două săptămâni/60 ore/ mobilitate externă, prin activitati teoretice corelate cu activități practic-aplicative. Organizațiile partenere externe, care s-au angajat să oferă un program de formare profesională de calitate la standarde europene în conformitate cu obiectivele proiectului au fost, Centrul de formare ”Fundación Laboral de la Construcción”, din Granada-Spania și organizația intermediara M.E.P, Euro Granada®, S.L., care a facilitat organizarea mobilității de formare din Spania, asigurând condiții optime de cazare, masa, vizite culturale și monitorizare a tuturor activităților. Grupul de participanți în cele două mobilități externe, organizate în Granada –Spania în 2019 și 2021, a cuprins 30 de elevi selectați prin concurs de la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni , Colegiul Tehnic, „Petru Musat”, Colegiul Tehnic „Samuil Isopescu” din Suceava.

Condițiile pandemice și măsurile de asigurarea a sănătații elevilor participanți, a făcut ca a doua mobilitate să fie amânată cu un an, astfel că, acesta s-a deșfășurat de curând în condiții de siguranță maximă pentru elevi, în perioada 05.06-19.06.2021. Organizatia de formare profesională parteneră, Fundacion Laboral de la Construccion din Granada-Spania, a oferit un program de formare profesională la standarde de calitate superioare. Elevii au participat la activități teoretice, acumulând noi cunoștințe de specialitate, dar mai ales au fost implicați în activități practic-aplicative, reușind să realizeze circuite electrice, echipamente electrice, montaje de echipamente electronice, echipamente pneumatice, aparate și echipamente automate, unele dintre aceste fiind utilizate în spațiul casnic, dar și în companii industriale.

Totodată, elevii au realizat măsurători pentru parametrii tehnici, care asigură funcționarea optimă a acestora echipamente, folosind AMC de ultimă generatie și au folosit aplicații ale unor programe de proiectare în acest domeniu. Acumulând zi de zi noi cunoștinte și competente practice din acest domeniu profesional, la finalul stagiului, la activitatea de evaluare finală, elevii au demonstrat practic acest lucru, primind din partea organizațiilor partenere aprecieri pozitive pe lângă Certificatul Europass Mobility si Certificatul de participare, certificate care oferă elevilor noi oportunități la ocuparea unui loc de muncă la finalizarea liceului, la nivel local dar și european. ” Am fost surprinși să constatăm că în doar două săptamâni, am învățat atât de multe lucruri noi în domeniul nostru de calificare.

Metodele de lucru ale profesorilor pe care i-am avut, sunt oarecum diferite de cele ale profesorilor nostri si chiar dacă foloseam o limbă străină de comunicare, înțelegeam tot ceea ce ne explica și mai ales, ne lăsa pe noi să găsim soluții la problemele pe care le întâmpinam în realizarea și funcționarea optimă a montajelor electrice si electronice” spune Robert, unul dintre elevii participanți. Pe langă acesta exerientă profesională pozitivă, elevii au avut ocazia să admire frumosul orașul Granada, cu obiectivele și valorile culturale unice în lume, cum ar fi complexul de palate si grădini al Alhambrei, cartierul Albaicín cu Mirador de San Nicolas, Catedrala Santa María de la Encarnación, Palacio de Carlos Quinto, Science Park.

Vizitele culturale istorice și turistice au continuat și în renumitul oraș Malaga cu obiectivele sale culturale și istorice, elevii având chiar șansa de a simți plaja fierbinte Experiența pozitivă a elevilor va fi valorificată în școală prin programele școlare în care sunt implicați, dar mai ales în viitoarea carieră profesională pe care o vor urma.

Pentru elevii participanți, acestă experientă profesională și personală, le va fi utilă în viitoarea carieră profesională, dar, poate fi și o ”lecție de viață” pe care nu o vor uita ușor! prof. Olguta Popa, coordonator proiect.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top